Az InnerLight "Ultra D" vitaminja a D3 vitamint természetes formában tartalmazza, ami segít az egészséges csontképződésben, elősegíti a szervezet ellenálló képességének növelését, valamint csökkenti a fáradékonyságot és a gyulladást. A tanulmányok azt mutatják, hogy a D3 vitamin (kolekalciferol) sokkal hatékonyabban muködik a betegségek megelőzésében és a csontok egészséges fejlődésében, mint a D2 vitamin (ergokalciferol).
A D3 vitamin pótlása szükséges. Viszonylag sok kell belőle. A D3 vitamin egyike azoknak a kevés vitaminoknak, amelyet a test a napfény segítségével képes saját maga előállítani egy összetett folyamaton keresztül. Egy nem rég megjelent tanulmányból azonban kiderült, hogy a szaúd-arábiai emberek 83%-a D-vitamin hiányos, pedig Szaúd-Arábiánál nem nagyon találhatunk naposabb helyet a Földön. A nap tehát önmagában nem elég.
Dr. Andrew Jones, a Women’s Health Institute vezetője szerint minden ember, férfiak, nők, gyerekek, egyaránt érintettek a D-vitamin hiányban színre, nemre, korra való tekintet nélkül. A D-vitamin hiány nem diszkriminál.
Amikor megkérdezték dr. Damien Dowingtól, a Journal of Nutritional and Environmental Medicine folyóirat szerkesztőjétől, hogy szerinte kik szenvednek D-vitamin hiányban, azt az egyszerű választ adta: mindenki.
Egy Minnesotában folytatott tanulmány kimutatta, hogy a vizsgálatba bevont 150 iskolás gyerek és felnőtt 93%-a D-vitamin hiányban szenved. Ugyanennek a tanulmánynak a keretein belül a világhírű Mayo Klinika rámutatott arra is, hogy az afroamerikaiak, kelet-afrikaiak, latin-amerikaiak, és amerikai őslakosok 100%-a D-vitamin hiányban szenved. Ez egy valóban meghökkentő eredmény.
A legújabb kutatások szerint a D-vitamin szerepet játszhat az autoimmun betegségek megelőzésében, a szervezet elsavasodásának megszüntetésében, és jótékony hatással lehet olyan betegségekre, mint a Sclerosis Multiplex, a Rheumatoid arthritis, bizonyos rák típusok (mellrák, petefészekrák, vastagbélrák, prosztata rák, stb.).
Az alacsony D-vitamin szint különböző állapotokhoz, betegségekhez köthető: néhány rákos elváltozás, izom gyengeség, az 1-es és 2-es típusú cukorbetegség, skizofrénia, és szklerózis multiplex.
Napi ajánlott dózis
A D-vitamin ajánlott napi dózisa 400 IU-ban van meghatározva (nemzetközi egység). Ez a mennyiségű D-vitamin az abszolút minimum, amire a testnek szüksége van ahhoz, hogy elkerülje a katasztrofális egészségügyi problémákat.
A D-vitamin biztonságos. Nagyon sok ember keveri a D-vitamint az A-vitaminnal. Szükségünk van mindkét vitaminra, hogy megőrizzük egészségünket, a D-vitamin az A-vitaminnal szemben azonban akkor sem toxikus, amikor nagyobb dózist veszünk be. A félelem a D3 vitamin túladagolásától tehát teljesen alaptalan.
Nem minden D-vitamin egyforma, több variánsa is létezik. A biológiailag aktívat D3-nak vagy kolekalciferolnak ismerjük. Néhány rossz minőségű táplálék kiegészítő tartalmazza az olcsóbb D2-t (ergocalciferolt). Azonban az emberi szervezetben a D2 nem aktív, így először át kell alakítani D3–á mielőtt bármi egészségre gyakorolt hatása lenne. Ez egy nagyon pazarló eljárás, főleg, mikor a kész D3 is rendelkezésre áll.
Dr. Abbas Qutab előadása szerint (2007. Szeptember, Houston) az általános ajánlott bevitelnek D-vitamin kiegészítőkből minimum 10 000 IU–nek kell lenni naponta.
Kulcsszavak: d3, d-vitamin, d-3 hormon,
|