elektromoskerekpar webkatalógus

webáruház felső lábléc
webáruház négyzet fájl

Akciós termékek

Hírlevél

Elérhetőségeink

 5600 Békéscsaba, 

Bajza u. 15.
 

>>> TÉRKÉP <<<





06-66/444-999 



06-30/9-451-436



rekordmobil@alfold.net




Nyitva

H-P 8-17; 

SZO 8-12
 
Műszaki Segédlet
A következőekben pár alapfogalom bemutatásával
szeretnénk ismertetni az Elektromos Kerékpár működési alapjait.

1. Fontosabb műszaki tudnivalók:

Elektromosság:
Az elektromos kerékpárok működéséhez elengedhetetlen. Görög elektron szóból eredő (jelentése: gyanta, borostyánkő). Általános fizikai fogalom arra a jelenségre, melynek során elektromos töltések jelenlétéről, mozgásáról, hatásairól van szó. A mágnesesség fogalmával együtt alkotják az egyik alapvető kölcsönhatást, amit elektromágnességnek nevezünk. Az elektromosságnak számos megnyilvánulási formája létezik, mint a villámlás, az elektromos tér kialakulása valamint az elektromos áram. Napjainkban számtalan ipari alkalmazás használ elektromosságot, amit villamos erőművek állítanak elő. Magyar szóhasználatban ugyanazt jelentik a villamosság, villamos- vagy villany- szóösszetételek.
 
Teljesítmény ("W" - Watt):
Az Elektromos Kerékpár vásárlásánál fontos szerepet kap a Watt, mint teljesítmény. Ez a fizikai teljesítmény (jelölése P) a munkavégzés vagy energiaátvitel sebessége. Kivétel nélkül minden elektromos kerékpáron szerepel mint erőátviteli teljesítmény.
 
Magyarországon az elektromos kerékpárok teljesítmény maximuma (a törvények által meghatározott) 300W-ot nem haladhatja meg. A 300W-os teljesítményt meghaladó értéknél már segédmotorral ellátott járműről beszélünk nem pedig elektromos kerékpárról. 300W-os teljesítmény fölött már kötelező a jogosítvány használata. A 300W-os teljesítményt meg nem haladó Elektromos Kerékpár használata
nem kötött jogosítványhoz.

Elektromos feszültség, Volt:
V Jelzés. Elektromos mezőben két pont között az elektromos feszültség (villamos feszültség) megadja, hogy mennyi munkát végez a mező egységnyi töltésen, míg a töltés az egyik pontból elmozdul a másikba. Az általunk forgalmazott elektromos kerékpárok 24V, 36V, 48V vagy 60V -os feszültséggel rendelkezőek lehetnek.
 
Áramerősség:
Egy Elektromos Kerékpár nál az aH Jelzés szintén fontos megjelölés . Az elektromos áram erősségének mértékegysége az amper. A mértékegység jele: "A" Egy amper azelektromos áramerőssége annak az állandó áramnak, amely két egyenes, párhuzamos, végtelen hosszúságú, elhanyagolhatóan kicsiny kör keresztmetszetű és egymástól 1 méter távolságban, vákuumban elhelyezkedő vezetőben fenntartva, e két vezető között méterenként 2·10‒7 newton erőt hoz létre. Az Amper megjelöléssel az főleg az Elektromos Kerékpár akkumulátorjánál találkozhatunk.
 
Akkumulátor:
Az akkumulátor energiatároló berendezés, amelyet az elektromos kerékpár lelkének is nevezhetünk. Töltéskor a bevezetett villamos energiát vegyi energiává alakítja át, vegyi energia formájában huzamosabb ideig tárolni tudja, majd kisütéskor villamos energiává alakítja vissza. Az akkumulátor közvetlenül csak egyenfeszültség tárolására, szolgáltatására alkalmas.
Elektromos Kerékpárba kerülő akkumulátoraink maximális töltési ideje 8 óra, a túltöltés elkerülésének érdekében kérjük ezt vegyék figyelembe. Vásárláskor kérje szaktanácsadásunkat.

Motor:
Elsősorban agymotorra gondol ilyenkor a vásárló, ami igaz is. Gyakori kérdés, hogy időjárási körülmények a motor működését mennyire befolyásolják. Mivel az elektromos kerékpárok hajtómotorja vízálló kivitelben készül ezért nem kell aggódni eső esetén a használatukkal kapcsolatban. Beépítés szerint három különböző agymotor típust különböztethetünk meg:
- Elektromos kerékpár első agymotorral szerelve: Gyakori megoldás mely az első kerékbe fűzött agymotort jelenti. Nincsen bonyolult tervezési folyamat és megkönnyíti a kerék kivételét defekt vagy szállítás esetén.
Elektromos kerékpár középmotorral szerelve: Itt igazán nem beszélünk agymotorról, hiszen nincs a rendszerben klasszikus értelemben vett "agy". Közvetlenül a hajtómű tengelyével van kapcsolatban illetve a láncot hajthatja. Elektromos kerékpároknál ritkább ez a fajta motormegoldás
Elektromos kerékpár hátsó agymotorral szerelve: Szintén ritkább megoldás az elektromos kerékpár gyártásnál. A motor a hátsó keréknél található.


2. Általánosságban az elektromoskerékpárokról:
Elektromos kerékpár voltaképpen egy gyűjtőfogalom. Minden olyan klasszikus illetve robogó formájú kerékpártípust nevezünk elektromos kerékpárnak melyet elektromos motor hajt.
2013-ra több típusra szegmentálódtak, melynek kulcsszavai lehetnek:
- elektromos bringa
- e-bike
- pedelec
- s-pedelec
- villanybringa
- villanykerékpár

Mi is az a pedelec?
Pedal + electric + cycle szóösszetétel alkotja a Pedelec fogalmát. Az elektromos rásegítés akkor kezd működni, amikor a használója hajtja a pedált. Nem rendelkezik klasszikus gázkarral, hanem szenzor figyeli a pedálozási nyomatékot vagy a pedál fordulatát. A rásegítés legfeljebb 25km/h sebességet jelenthet a pedelec elektromos kerékpárnál. Amennyiben a hajtója nagyobb sebességet kíván elérni úgy a saját izomerejével kell hagyatkoznia. Elsősorban sík és enyhén dombos területekre ajánlott, komoly emelkedők és hegyi terepen a pedelec elektromos kerékpárok nem állják meg a helyüket.

Mi is az a s-pedelec?
Ameddig 2011-es évet megelőzően csak "e-bike" és "pedelec" kategória létezett erre az évre létrehozták az S-pedelec elektromos kerékpár kategóriát. Ezeknél az elektromos kerékpároknál nem csak a pedálozás folyamata mellett történénik elektromos rásegítés, hanem a markolat elfordítása vagy gomb megnyomása is elindíthatja. Ebben a szériában a maximális 25km/h sebesség jóval magasabb szintre emelkedik, akár 60-70 km/h -ra is képesek egyes modellek. A motor teljesítménye is bármekkora lehet akár 500 W -is elérhet amely jóval meghaladja a Magyarországon törvényes jogszabályban (Elektromos Kerékpárra értendően) meghatározott 300W-os maximális teljesítményt. Ezeket az S-pedelec elektromos kerékpárokat csak érdekességképp említjük meg, ezek az extrém teljesítményű modellek kereskedelmünkben nem kaphatóak.

Mi is az a e-bike?
Azaz Elektromos bike, elektromos kerékpár. Minden olyan rásegítéssel (elektromos) ellátott kerékpár melyhez nem kell pedálozás. Mozgásba hozható nyomógombbal vagy elforgatható markolattal (jellemzően inkább ez).
Nagyrészükre a következő állítások igazak:
- Hasonló a burkolatuk a robogóval.
- Olcsó kategóriába tartoznak (200 000 FT körül)

Elektromos kerékpárok körképe a világban
2013-ra az elektromos kerékoárok világszerte elterjedtek. A távol-keleten több tízmillió példány fut az utakon (főleg Kínában). Nyugat-Európában főként a pedelec kerékpárok az elterjedtek, ahol a magas életszínvonalnak köszönhetően megengedhetik a drágább ársávba tartozó elektromos kerékpárok megvásárlását.
Hazánkban érdekesség, hogy főleg a Kis- és Nagy Alföldön jellemző az e-bikeok népszerűsége a kedvező terepviszonyoknak köszönhetően.

Érdekes olvasmány: Elektromos Kerékpárok Történelme
- 1900-ban a párizsi világkiállításon először mutatták be 1,9kW-os, 6LE-s agymotort
- 1932:-ben A Philips/EMI elkészítette az első elektromos rásegítésű kerékpárt
- 1989: Első tömeggyártásra szánt Hercules Electra megszületik. Az első olyan elektromos rásegítésű kerékpár, mely 20km/h tempóval képes közlekedni
- 1990: Már akár 50km/h sebességre képes e-bike megszületése Michel Kutter tervező munkásságának eredményeként
- 1998: Nagy gyártók is fantáziát látnak az Elektromos meghajtásban. Létrejön az autóiparból ismert Mercedesnél is az E-motion
- 2009: Megjelennek hazánkban is a pedelec kerékpárok melyek az elektromos kerékpár új alternatívája
 

Termék ajánló

2016 Louis katalógus



Webáruház bérlés és készítés

0.04 mp



webáruház négyzet fájlwebáruház négyzet fájl
lábléc