motorosbolt webáruház, webshop

webáruház felső lábléc
webáruház négyzet fájl

Kereső

Robogózás előnyei
Robogót szinte mindenki hajthat: idős, fiatal, férfi, nő, munkásember, értelmiségi, tanuló, dolgozó, boldog, boldogtalan. Nagyon nehéz behatárolni a robogósok tág körét, annyira sokan használnak ilyen kiskerekű kétkerekűt. A személygépkocsi után talán ezt a közlekedési formát használják a legszélesebb tömegek, aminek nyomós okai vannak - ezeket tárjuk fel ebben a részben.
 

Anyagias világunkban rengeteg területen elsőbbséget élvez a pénzkérdés, és nincs ez máshogy a közlekedés esetében sem. Manapság - különösen Magyarországon - hatalmas adó-és adminisztrációs terhek nehezednek a privát közlekedési eszközökre, az autóra, a nagymotorra. Ez alól képez üdítő kivételt a robogó, már az 50 köbcentis, persze. Fenntartási költségei minimálisak, úgy is mondhatjuk, hogy a legolcsóbb motorizált közlekedési eszköz. A hangsúly nem csak a legolcsóbbon van, elkényelmesedett hétköznapjainkban legalább ilyen fontos, hogy meg ne kelljen komolyabban mozdulnunk, hogy eljussunk A-ból B-be. Sokak számára egyáltalán nem nagy áldozat némi plusz kiadás, csak hogy komfortosan utazhassanak (például bicikli helyett).

Nézzük, mit is jelent ez a "némi plusz kiadás", ami a bringázáshoz képest tényleg többletet jelent, más motoros járművek tekintetében viszont egyértelműen elenyésző. Ahhoz, hogy robogót birtokolhass, egyszer ugye ki kell fizetned a gép árát - hogy ez miképp alakulhat, abba most ne menjünk bele, ez a téma egy külön cikksorozatot érdemelne. Ezen az egyszeri ráfordításon kívül fizetned kell a kötelező biztosítás árát: mindössze pár ezer forintról beszélünk és ezt is elég csak évente egyszer letenni az asztalra. Ezzel itt véget is ér a járulékos költségek "sora", már csak az üzemeltetés költségei és a benzinpénz terhelnek. Egy autó aspektusából vizsgálódva előbbi is alacsonynak számít, sőt az üzemanyagra költött összeg is az, mivel a kis fogyasztás is a robogók egyik közismert ütőkártyája. Az üzemben tartás kiadásaihoz biztosan hozzá tartozik a megfelelő motorolaj ára, de ez sem lehet több az éves biztosítás díjánál. Természetesen most a kisköbcentis, 50-es robogókról beszélünk, melyek az említett jellemvonásoknál fogva szinte mindenki számára elérhetők.

Befér minden motyód, a nagy felületek megvédenek az időjárás viszontagságaitól - mi kell még?

Már persze azoknak, akik túlestek a jogosítványszerzés megpróbáltatásain és rendelkeznek minimum M-kategóriás vezetői engedéllyel. Óriási lehetőség, hogy B-s jogsival is vezethetünk 50-eseket, ez az alternatíva nagy számban növeli a robogósok tömegét. Az olcsó működtetés mellett ez az egyik nagy előnye, vagyis hogy kedvező feltételekkel ráülhetünk. Értelemszerűen a nagyobb, maxi robogók esetében már másképp állnak a számok az üzemeltetés szempontjából és ezekhez már valamilyen "igazi" motoros jogsi is kell, de a robogós társaság döntő hányadát a kis mákdarálók teszik ki. Ráadásul a rendszámmal járó nyűgöket (regisztrációs-és teljesítmény adó, vagy átírás költségei és így tovább) is elfelejtheted 50-esed nyergében. Hála az égnek, a kisrobogók vizsgáztatása csak egy impotens próbálkozás volt népszerű kormányunk részéről.
A robogó népszerűségének harmadik fontos indoka praktikus mivoltában lelhető. Természetesen kétkerekű közegben közhely, hogy egy robogóban van hova pakolni, de azért Te is tudod, mennyivel jobb hátizsák nélkül motorozni. Továbbá, az ülés alá legtöbbször a sisakod is befér, így azt sem kell becipelned a kávézóba, de az sem baj, ha látja a pultos lány, hogy motorral vagy. A rakodóhelyeken kívül praktikum szempontjából fontos lehet, hogy az üléspozícióból kifolyólag szinte bármilyen ruhában nyeregbe pattanhatsz - mondjuk az egyik "robogós-divat"-nak megfelelően öltöny-nyakkendő kombóban, így még mindig jó vagy a pultos csajnál. Többek között ezért ez az egyik legmegfelelőbb közlekedési alkalmatosság munkába járáshoz, persze akkor, ha nem túl nagy távról van szó, és inkább városban.

Sehr praktisch - semmi kétség...

Apróság, de nagyon jól jöhet, hogy a csípős reggeleken nem kell kitenni a térdeid a menetszélnek, magas plexivel pedig a felsőtested sem. Útközben elférsz bárhol, lámpánál Te vagy az első. Az automatikus váltó kényelmes és gondtalan utazást biztosít. Aki preferálja az automata kocsikat, annak a robogós menettulajdonságok is biztosan elnyerik tetszését: ráadásul e két jármű városi fogyasztás szempontjából a skála két végletét képviseli. Egyszóval elég sok pénzt és időt is spórolsz, ha egy robogóval teszed a kilométereket a városban, az autód, vagy mondjuk a BKV helyett. Kicsit számszerűsítve, mostanság nagyjából egy vonaljegy áráért kapsz egy liter benzint - jobb esetben. Három liter benzinnel körülbelül 100km-t cikázhatsz a városban - jobb esetben... Úgy és arra, ahogy Te akarod. Tehát valamivel több, mint egy ezresből elég sokat szaladgálhatsz, a megspórolt zsetonodat és idődet pedig elkávézhatod - az említett pultos lányka társaságában.

Az okos szatyor-és kesztyűtartó ma már szinte minden robogó sajátja

Persze robogó és robogó között óriási különbségek lehetnek, de ezek a főbb jellemvonások nagy vonalakban megtalálhatók minden kiskerekű műanyag szöcskében. A sok pozitívum után nem mehetünk el a hátrányok mellett sem, amiből azért kevesebb van. Például, hogy az előre tolt lábtartás nem annyira idális pozíció irányíthatóság szempontjából, mint egy "igazi" motornál, viszont ez az átlag felhasználó szempontjából egyáltalán nem jelent gondot. Balkáni útviszonyaink ismeretében a kicsi kerekek is okozhatnak kellemetlen perceket, de ma már a 12-14 colos kerekű robogók világában ez is egyre kisebb probléma. Sokaknak egy idő után kissé unalmassá válhat a manuális váltó hiánya, de erről kár is beszélni, hiszen többek közt ez a megoldás teszi a robogót azzá, ami. Összességében elmondható, hogy az előnyök egyértelműen a negatívumok fölé emelkednek. A nagyobb hengerűrtartalmú robogókkal már egész kellemes teljesítményt is kapunk, ami közelebb visz minket a nagymotorok világához. Bár ugyanazt az élményt nem fogja nyújtani, de miért is várnánk el, hiszen külön kategóriáról van szó. Ami vagy bejön valakinek, vagy nem - következő epizódunkban az előbbi közösség tagjaira összpontosítunk. Nevezetesen, hogy az imént megismert tulajdonságok alapján kiknek és milyen robogó nyergébe volna érdemes pattanni.

Klasszikus robogós életképek - praktikum mindenek felett

(forrás: tesztmotor)

Elérhetőség

Bevásárlókosár

Szállítási díjak

 Kattintson a képre!

Termék ajánló



Webáruház

0.0502 mp


webáruház négyzet fájlwebáruház négyzet fájl
   Kapcsolat    Robogózás előnyei    Karbantartás    Tájékoztató    Vásárlási tudnivalók
lábléc