webáruház felső lábléc
webáruház négyzet fájl

AUTÓDIAGNOSZTIKA

FONTOS INFORMÁCIÓK!

Kapcsolat

Személyes termékátvétel:
H-P 17.00 óra után
cégünk telephelyén!



ÁTMENETILEG SZÜNETEL


eobdbt@eobdbt.com



 


 
Google+

LÁTOGATÓK

free counters

Szavazás

Kérjük értékelje megújult honlapunkat:

 sokkal jobb lett
 Valamit javúlt
 Nem látom mi változott
 Nem ismertem a régit

FÓRUM

FÓRUM REGISZTRÁCIÓ ITT! 
              !!!ÚJ!!!
     MÉRÉSTECHNIKAI FÓRUM


diagnosztika
Az itt következő információk megpróbálnak segíteni a különböző eszközök és rendszerek közötti tájékozódásban!
A LEÍRÁS LINKEKET TARTALMAZ,MELYEKRE KATTINTVA ÚJ ABLAKBAN NYILNAK MEG AZ INFORMÁCIÓK!
AZ OLDAL ALJÁN:
SOK-SOK HASZNOS INFORMÁCIÓ,
FAULT KÓDOK,ÉS GYÁRTMÁNYSPECIFIKUS HIBAKÓDOK 
CSATLAKOZÓ BEKÖTÉSEKRŐL INFORMÁCIÓK IS LETÖLTHETŐEK
AZ AUTÓDIAGNOSZTIKÁRÓL:
Először tisztáznunk kell néhány alapfogalmat.
 

Minden vezérlő egység (természetesen csak a soros kommunikációs berendezésekről beszélünk, hiszen a villogó kódos berendezésekhez nincs szükség külön vizsgáló eszközre) a külvilág felé un. protokollal tartja a kapcsolatot. Minden protokollnak van fizikai és logikai jellemzője, az előbbi meghatározza, hogy milyen gyorsaságú, feszültségszintű és időtartamú impulzusokat használ, az utóbbi meghatározza, hogy az egymás után érkező impulzus csomagok mit jelentenek. Az OBDII és EOBD rendszerek több féle protokollt is használnak, a legelterjedtebbek az ISO és KWP2000 (európai, ázsiai és Chrysler gyártmányok), a PWM (Ford gyártmányok), a VPWM (GM gyártmányok) és a CAN (újabb, felső kategóriás típusok). Természetesen itt is vannak átfedések (pl. a Mitsubishi jó néhány Ford (PWM) protokollos vezérlő egységet használ), de a modern vizsgáló eszközöknél ez nem számít, mert nem gyártmány szerint kezeljük a vezérlő egységeket. A 2000 előtt gyártott autók túlnyomó többsége saját, gyári kódokat (logikai protokollt)és külömböző diagnosztikai csatlakozókat használt, de az EOBD bevezetése óta a későbbiekben felsoroltakat minden protokollnak ugyanúgy kell értelmeznie.
 Az előbbiekből következően értelmetlen feltenni azt a kérdést egy általános EOBD vizsgáló eszközzel kapcsolatban, hogy XY gyártó valamely modelljével működik-e, mert azt az autó évjárata (2000 utáni - EOBD) és a teszter által ismert protokoll dönti el. Természetesen ha valaki nem elégszik meg az általános jellegű vizsgálatokkal, akkor gyári tesztert kell használnia, mert a gyártó specifikus kódokat és eljárásokat csak azok tudják kezelni.


ide kattintva megtekinthet egy listát,melyet felhasználók állítanak össze saját tapasztalataik alapján! 
ENNEK SEGÍTSÉGÉVEL AKÁR  KI IS TUDJA VÁLASZTANI,ÖNNEK LEGINKÁBB MEGFELELŐ DIAGNOSZTIKAI ILLESZTŐT!

Információk az EOBD előirásokról
"ECU" = Electronic Control Unit
"OBD" = On Board Diagnostic,
"EOBD" = European On Board Diagnostic:
az emissziós (gáz-kibocsátó) rendszert vizsgáló fedélzeti (beépített) eljárás, amely képes azonosítani a hibás részegységeket és azok hibáit, a kapott eredményeket szabványos rendeszerben kódolni és azokat a vezérlő egységben kiolvasható módon tárolni.
Amit az EOBD ellenőriz:
·  Hibás katalizátor
·  Hibás lambdaszenzor
·  Gyújtás zavarok
·  Hibás keverék képzés
·  Alkatrész hiba, amely az előírt emissziós értékek túllépését okozza
 Amennyiben az EOBD hibajelző (MIL = Malfunction Indicator Light) bekapcsol, legalább a következő adatokat kell rögzíteni:
·  Számított terhelés
·  Motor fordulat
·  Keverék arány Fuel Trim, (ha lehetséges)
·  Befecskendező nyomás (ha lehetséges)
·  Szívótorok nyomás (ha lehetséges)
·  Jármű sebesség (ha lehetséges)
·  Hűtővíz hőmérséklet
·  Ü.a. szabályzó kör állapota(Open-loop, Closed-loop), (ha lehetséges)
·  A hiba kódja, amely a letárolást okozta
A diagnosztikai csatlakozón keresztül a következő adatok érhetők el:
·  Diagnosztikai hibakódok
·  Hűtővíz hőmérséklet
·  Ü.a. szabályzó rendszer állapot (closed loop, open loop, egyéb)
·  Ü.a szabályzás (ha lehetséges)
·  Előgyújtás értéke
·  Beszívott levegő hőmérséklete
·  Szívótorok levegő nyomás (ha lehetséges)
·  Légáramlási arány
·  Motor fordulat
·  Fojtószelep állás érzékelő
·  Másodlagos levegő szabályzás állapota
·  Számított terhelési érték
·  Jármű sebesség (ha lehetséges)
·  Befecskendező nyomás (ha lehetséges) 

Az EOBD szabvány a következő adat elérési módokat határozza meg:
MODE 1
· Pillanatnyi adat értékek:

Üzemanyag rendszer állapot, Motor terhelés, Hűtővíz hőmérséklet, Üzemanyag szabályzás (rövid és hosszú idejű), Szívótorok nyomás, Motor fordulat, Jármű sebesség, Előgyújtás, Beszívott levegő hőmérséklet, Beszívott levegő áramlási érték, Fojtószelep állás, Másodlagos levegő rendszer, Lambda szonda pozíció, Lambda szonda feszültség, valamint a gyártó által elérhetővé tett egyéb adatok. (Nem biztos, hogy az éppen vizsgált autónál a felsorolt adatok mindegyike elérhető)
 
MODE 2
· Az előző módhoz hasonló funkció, de az adatok automatikusan tárolódnak (Freeze Frame), ha valami olyan esemény következik be, amely hibakódot (DTC = Diagnostic Trouble Code) generál. Ebben az üzemmódban csak a hibával összefüggő és a lényeges  adatok tárolódnak.
 MODE 3
· Kijelzi az erőforrás szabványos hibakódjait („P” = Powertrain kódok) a gyártó által megadott vonatkozó specifikus kódokkal együtt.
 MODE 4
· Hibakódok törlése. Ez a funkció törli az esetleges teszt eredményeket (MODE 5,6),  valamint a tárolt adatokat (Freeze Frame) is.
 MODE 5
· Néhány jármű rendelkezik olyan programmal, amely a háttérben folyamatosan diagnosztizálja a Lambda szondákat, az eredmények ebben a módban jeleníthetők meg.
A vizsgálati mód általában a szabvány szerinti, de megengedett a gyártó által meghatározott eljárás is. Néhány jármű a 6. vizsgálati módot használja ugyanerre a célra.
 MODE 6
· Az előző mód kiegészítve a járművön végrehajtott tesztek eredményeivel és (ha a jármű vezérlő egysége tartalmazza) a tesztekre vonatkozó határértékekkel.
 MODE 7
· Ugyanaz, mint a 3. mód, de az eredmények már egyetlen indítás után rendelkezésre állnak. Ez a mód a javitás utáni ellenőrzésre használatos.
 MODE 8*
·MODE 9
·  Megjeleníti a szoftver kalibráció azonosítási számot (Software Calibration Identification number = CID) amely azonosítja a vezérlőegységben a szoftvert és annak tároló eszközét (2005-től).
·  Pl.: Alfa 147: 1037360484011000 (Bosch Eprom # 1 037 360 484)
·  Megjeleníti a jármű azonosítási számot (Vehicle Identification Number = VIN), amelyet a motorvezérlő egység tárol.
·  Megjeleníti a kalibráció ellenőrző számot (Calibration Verification Number), amely jelzi, ha a vezérlő egységben tárolt emissziós határértékek valamelyikét megváltoztatják
Hibakód tárolás
Az OBD rendszernek tárolnia kell azokat a hibakódokat, amelyeket az emissziós rendszer hibás működése hozott létre. A különböző kódoknak egyértelműen meg kell határozniuk az emissziós rendszer azon egységeit, amelyek a hibás működést okozzák. Azokon a járműveken, amelyek már elektronikus sebesség mérővel rendelkeznek, a diagnosztikai csatlakozón keresztül a hiba jelentkezése óta megtett utat is le kell tudni kérdezni. Ez az előírás 2005-től minden járműre vonatkozik.
Hibakódok automatikus törlődése
Az OBD rendszer automatikusan törölheti a hibakódokat és a tárolt adatokat, ha  az öndiagnosztika 40 egymást követő melegüzem alatt nem észleli ugyanazt a problémát.
Az MI jelzés megszűnése
Abban az esetben, ha az emissziós rendszer hibás működése lecsökken arra a szintre, amelyet a gyártó meghatározott, a hibajelző (MIL) kikapcsol és a rendszer visszatér normál működésbe.
Minden más, egyéb jellegű hibánál az MI jelzés kikapcsolhat, ha három, egymást követő működési cikluson belül a diagnosztikai rendszer nem észleli ugyanazt a hibát.
A gyártó az üzemanyag szinttől függően letilthatja az OBD rendszer öndiagnosztikáját. A tiltás csak az üzemanyag tartály névleges kapacitásának 20 %-a alatt történhet meg.
A gyártó letilthatja az OBD rendszer öndiagnosztikáját, ha a rendszer indításának pillanatában a környezeti hőmérséklet –7 °C alatt van, vagy az indítás a tengerszint fölött 2500 m-nél nagyobb magasságban történik.
MIL
A MIL visszajelző (normál sárga fény) nem lehet vörös. A MIL visszajelzőnek villognia kell, ha a motor hibásan működik. Amennyiben a vezérlő egység (ECU) normálisan működik, de az emissziós értékek túl magasak, a MIL-nek be kell kapcsolnia.
Melegítési ciklus
A ciklus kezdete az az állapot, amikor a hűtővíz legalább 22 °C és tart addig, amíg a hűtővíz eléri a 70 °C-ot.
Vészfutási üzemmód
Ez az állapot akkor következik be, ha a vezérlő egység folyamatosan hibás jelet kap valamelyik érzékelőtől vagy a szabályzó eszközök nem képesek az emissziós értékeket a megadott határokon belül tartani. 

A MIL bekapcsolására vonatkozó határértékek a 2500 kg alatti személyautóknál (Benzin/Diesel)  

CO g/km

HC g/km

NOx g/km

PM g/km

3,2 / 3,2

0,4 / 0,4

0,6 / 1,2

- / 0,18


A DIAGNOSZTIKAI CSATLAKOZÓ(DLC)SZEMBŐL NÉZVE:


 

ISO 9141-2, egy vagy két csatlakozással, 10.4 Kbps

7. láb (K) + esetleg 15. láb (L, inicializálás)

ISO 14230, - KeyWord Protocol 2000 , 10.4 Kbps

7. láb

ISO 11519-4 (SAE J1850), két csatlakozással, 41.6 Kbps PWM

2. láb (Bus+) + 10. láb (Bus-)

ISO 11519-4 (SAE J1850), egy csatlakozással, 10.4 Kbps VPW

2. láb (Bus+)

ISO 15765-4, CAN, két csatlakozással, HiSpeed 250/500 kbit/s

6. láb CAN_H + 14. láb CAN_L

SAE J2411, GM egy vezetékes CAN

1. láb

Chrysler, CCD+ (nem OBD)

3. láb

Chrysler, CCD- (nem OBD)

11. láb

Test vezeték

4. láb

Test vezeték

5. láb

Akkumulátor +12V

16. láb

 


Keresés az oldalon

Gyártók,beszállítóink

Hírlevél


Akciós termékek

obddiag 25313
Volvo 2 gombos használt távirányító TRW 30851156

bruttó 7.500 Ft
AKCIÓ! - 60%
bruttó 3.000 Ft

További akciós termékek

Szállítási idők

Néhány szállítási idő, ha a termék nincs raktáron, a rendelés beérkezésétől számítva, napokban:

AUTÓDIAGNOSZTIKA,TUNING:
14 - 21 NAP
KULCS,TÁVIRÁNYÍTÓ,IMMO:
14 - 21 NAP
MÉRŐMŰSZEREK:
5 - 10 NAP,
Hantek,és Pico termékek 14 - 21 NAP
PROGRAMOZÓK:
14 - 21 NAP
FORRASZTÁSTECHNIKA: 
5 - 10 NAP
ELEKTRONIKA: 
5 - 10 NAP
AUTÓFELSZERELÉS: 
3 - 7 NAP
SZERSZÁMOK,GÉPEK
2 - 5 NAP

Termék ajánló



Webáruház

0.0903 mp


webáruház négyzet fájlwebáruház négyzet fájl
   VIN
lábléc

google-site-verification: google584fc435b212cffb.html